Um certo homem fez uma grande ceia, e convidou a muitos.
E à hora da ceia mandou o seu servo dizer aos convidados:
- Vinde, que já tudo está preparado!
E todos à uma começaram a desculpar-se.
Disse-lhe o primeiro:
- Comprei um campo, e importa ir vê-lo; rogo-te que me hajas por desculpado.
E outro disse:
- Comprei cinco juntas de bois, e vou experimentá-los; rogo-te que me hajas por desculpado.
E outro disse:
- Casei, e portanto não posso ir.
E, voltando aquele servo, anunciou estas coisas ao seu senhor.
Então o pai de família,
indignado,
A certain man made a great supper, and invited many.
And at supper time he sent his servant to tell the guests:
- Come, for everything is ready now!
And they all with one consent began to apologize.
I told him the first:
- Bought a field, and matter go see it; I pray thee have me excused wilt.
And another said:
- I have bought five yoke of oxen, and I go to prove them; I pray thee have me excused wilt.
And another said:
- I married, and therefore I can not go.
And the servant came, reported these things to his master.
Then the householder,
indignantly
A certain man made a great supper, and invited many.
And at supper time he sent his servant to tell the guests:
- Come, for everything is ready now!
And they all with one consent began to apologize.
I told him the first:
- Bought a field, and matter go see it; I pray thee have me excused wilt.
And another said:
- I have bought five yoke of oxen, and I go to prove them; I pray thee have me excused wilt.
And another said:
- I married, and therefore I can not go.
And the servant came, reported these things to his master.
Then the householder,
indignantly
disse ao seu servo:
Sai depressa pelas ruas e bairros da cidade, e traze aqui os pobres, e aleijados, e mancos e cegos.
E disse o servo:
- Senhor, feito está como mandaste; e ainda há lugar.
E disse o senhor ao servo:
- Sai pelos caminhos e valados, e força-os a entrar, para que a minha casa se encha.
said to his servant:
Go out quickly into the streets and lanes of the city, and bring in hither the poor and maimed and blind and lame.
And the servant said:
- Lord, it is done as thou hast commanded, and yet there is room.
And the lord said unto the servant:
- Go out into the highways and hedges, and compel them to come in, that my house may be filled.
Go out quickly into the streets and lanes of the city, and bring in hither the poor and maimed and blind and lame.
And the servant said:
- Lord, it is done as thou hast commanded, and yet there is room.
And the lord said unto the servant:
- Go out into the highways and hedges, and compel them to come in, that my house may be filled.
Lucas 14:16-23
Welington José Ferreira
A Indignação é sentimento ocasionado por gestos, atitudes ou palavras que ferem nossos valores, nossos ideais, nossas idéias, nossos conceitos, nossas correntes de pensamento, nossas cultura, nossos desejos, ou ocorre quando atos afrontam nossa dignidade ou a dignidade de terceiros. A humilhação de outra pessoa nos causa constrangimento que gera indignação. A indignação pode ser considerada com o constrangimento misturado com raiva. O sentimento de indignação é sempre acompanhado de raiva ou ira. A indignação ocasiona revolta contra o ato que a gerou, ocasiona desprezo à situação que ocasiona, e tristeza pelos seus efeitos. A indignação é a contradição sofrida pela alma. E ao há uma resposta humana imediata contra a indignação, que pode ser internalizada ou exteriorizada por palavras, gestos, posturas, atos que representem o grau de indignação causado, numa gama de representações que corresponde desde expressões faciais até atos de extrema violência.
The Outrage is feeling caused by gestures, attitudes or words that hurt our values, our ideals, our ideas, our concepts, our current thinking, our culture, our desires, or actions. Occurs when reproached our dignity or the dignity of others. The humiliation of another person causes us embarrassment that generates outrage. The outrage can be considered the embarrassment mixed with anger. The sense of outrage is always accompanied by anger or wrath. Indignation leads revolt against the act that produced it, against the situation that is contempt, and produced sadness for their effects. The outrage is the contradiction experienced by the soul. And when there is an immediate response against human indignation, which can be internalized or externalized by words, gestures, postures, acts representing the degree of outrage caused in a range of representations from facial expressions until acts of extreme violence
A indignação representa um alto grau de recusa, um alto grau de renuncia ou negação aquilo que a causa. Ela é o “não” mais profundo a uma situação, é o grau de repudio mais intenso a um acontecimento. A indignação é dirigida ao culpado, ao ato causador, é remetida a pessoa ou grupo, episódio e situação que criou a situação indigna.
Indignation is a high degree of rejection, a high degree of resignation or denial what the cause. She represents the "no" deeper into a situation, is the most intense degree of repudiation of an event. The outrage is directed at the guilty against the causative act is sent to the person or group, episode and unworthy situation that created the situation.
The Outrage is feeling caused by gestures, attitudes or words that hurt our values, our ideals, our ideas, our concepts, our current thinking, our culture, our desires, or actions. Occurs when reproached our dignity or the dignity of others. The humiliation of another person causes us embarrassment that generates outrage. The outrage can be considered the embarrassment mixed with anger. The sense of outrage is always accompanied by anger or wrath. Indignation leads revolt against the act that produced it, against the situation that is contempt, and produced sadness for their effects. The outrage is the contradiction experienced by the soul. And when there is an immediate response against human indignation, which can be internalized or externalized by words, gestures, postures, acts representing the degree of outrage caused in a range of representations from facial expressions until acts of extreme violence
A indignação representa um alto grau de recusa, um alto grau de renuncia ou negação aquilo que a causa. Ela é o “não” mais profundo a uma situação, é o grau de repudio mais intenso a um acontecimento. A indignação é dirigida ao culpado, ao ato causador, é remetida a pessoa ou grupo, episódio e situação que criou a situação indigna.
Indignation is a high degree of rejection, a high degree of resignation or denial what the cause. She represents the "no" deeper into a situation, is the most intense degree of repudiation of an event. The outrage is directed at the guilty against the causative act is sent to the person or group, episode and unworthy situation that created the situation.
Nas Escrituras veremos diversas cenas que envolvem o sentimento de indignação. Indignação legítima ou ilegítima. A indignação legítima é aquela que fere direitos fundamentais do ser humano. A indignação ilegítima é a que fere o ego, as visões distorcidas e a vã maneira de viver de muitos.
In Scripture we see several scenes involving the sense of outrage. Legitimate or illegitimate indignation. The righteous indignation is one that violations of fundamental human rights. Illegitimate outrage is what hurts the ego, distorted views and empty way of life for many.
No livro de Ester veremos Hamã, um nobre frequentador da corte de Xerxes, indignando-se contra um judeu que recusa a se ajoelhar diante dele. Em sua indignação ilegítima propõe ao rei um genocídio. Decide que todo judeu vivo deve ser morto por aquela provocação. No livro de Daniel veremos Nabucodonozor se indignar quando três jovens decidem desobedecer ao seu decreto que não se encurvam para adorar a estátua na qual representava a si mesmo como um deus. Veremos no livro de Números a indignação de um grupo de sacerdotes liderados por Nadabe e Abiú que anseia liderar no lugar de Moisés. Logo a seguir a indignação divina rejeitando o ministério daqueles homens e dando cabo às suas vidas. Veremos aos irmãos de Moisés indignados contra ele exigindo serem tratados como chefes pela nação assim como ele era. E veremos a indignação divina contra a proposta quando Mirian fica leprosa por sete dias por querer assumir uma posição para a qual não fora nomeada.
In the book of Esther we see Haman, a noble frequenter of the court of Xerxes, indignant against a Jew who refuses to kneel before him. In its illegitimate anger proposes a genocide to the king. Decides that every living Jew must be killed by that provocation. In the book of Daniel the king Nebuchadnezzar shall be indignant when three youths decide to disobey his decree that does not bow down to worship the statue which represented himself as a god.
We will see in the book of Numbers the indignation of a group of priests led by Nadab and Abihu who longs take Moses' seat. Soon after the divine indignation rejecting the ministry of those men and giving end their lives. We will see the brethren of Moses indignant against him demanding to be treated as leaders for the nation as he was. And we see the divine indignation against the proposal when Miriam has leprosy for seven days for wanting to take a position for which she was not nominated...
Logo após enviar um dos seus soldados para morte veremos ao rei Davi indignado contra um personagem fictício de uma história contada pelo profeta Natã. Natã conta para ele a história de um pequeno cordeiro tratado com carinho pelo filho de um pai desalmado que mesmo sendo dono de um grande rebanho manda matar o cordeiro do menino para agradar a um bando de convidados. Davi, que fora pastor na mocidade, levanta-se com raiva do trono em que estava assentado e condena a atitude do pastor insensível. Descobre que a história falava dele mesmo que paralelamente havia enviado para a morte certa o esposo da mulher com que cometera adultério, mesmo sendo rei e tendo direito de possuir a mulher solteira que quisesse de um imenso reino.
Shortly after sending one of his soldiers to death we see King David wroth with a fictional character in a story told by the prophet Nathan. Nathan tells him the story of a little lamb treated with love by the son of a heartless father who despite being the owner of a large herd kill the lamb of boy to please a bunch of guests. David, who was pastor in youth, rising angrily on the throne on which sat and condemns the callous attitude of the pastor. Discovers that the story told about himself that there was parallel when he sent to certain death the husband of the woman who had committed adultery, even being king and having the right to possess the single women who wanted an your immense kingdom.
In Scripture we see several scenes involving the sense of outrage. Legitimate or illegitimate indignation. The righteous indignation is one that violations of fundamental human rights. Illegitimate outrage is what hurts the ego, distorted views and empty way of life for many.
No livro de Ester veremos Hamã, um nobre frequentador da corte de Xerxes, indignando-se contra um judeu que recusa a se ajoelhar diante dele. Em sua indignação ilegítima propõe ao rei um genocídio. Decide que todo judeu vivo deve ser morto por aquela provocação. No livro de Daniel veremos Nabucodonozor se indignar quando três jovens decidem desobedecer ao seu decreto que não se encurvam para adorar a estátua na qual representava a si mesmo como um deus. Veremos no livro de Números a indignação de um grupo de sacerdotes liderados por Nadabe e Abiú que anseia liderar no lugar de Moisés. Logo a seguir a indignação divina rejeitando o ministério daqueles homens e dando cabo às suas vidas. Veremos aos irmãos de Moisés indignados contra ele exigindo serem tratados como chefes pela nação assim como ele era. E veremos a indignação divina contra a proposta quando Mirian fica leprosa por sete dias por querer assumir uma posição para a qual não fora nomeada.
In the book of Esther we see Haman, a noble frequenter of the court of Xerxes, indignant against a Jew who refuses to kneel before him. In its illegitimate anger proposes a genocide to the king. Decides that every living Jew must be killed by that provocation. In the book of Daniel the king Nebuchadnezzar shall be indignant when three youths decide to disobey his decree that does not bow down to worship the statue which represented himself as a god.
We will see in the book of Numbers the indignation of a group of priests led by Nadab and Abihu who longs take Moses' seat. Soon after the divine indignation rejecting the ministry of those men and giving end their lives. We will see the brethren of Moses indignant against him demanding to be treated as leaders for the nation as he was. And we see the divine indignation against the proposal when Miriam has leprosy for seven days for wanting to take a position for which she was not nominated...
Logo após enviar um dos seus soldados para morte veremos ao rei Davi indignado contra um personagem fictício de uma história contada pelo profeta Natã. Natã conta para ele a história de um pequeno cordeiro tratado com carinho pelo filho de um pai desalmado que mesmo sendo dono de um grande rebanho manda matar o cordeiro do menino para agradar a um bando de convidados. Davi, que fora pastor na mocidade, levanta-se com raiva do trono em que estava assentado e condena a atitude do pastor insensível. Descobre que a história falava dele mesmo que paralelamente havia enviado para a morte certa o esposo da mulher com que cometera adultério, mesmo sendo rei e tendo direito de possuir a mulher solteira que quisesse de um imenso reino.
Shortly after sending one of his soldiers to death we see King David wroth with a fictional character in a story told by the prophet Nathan. Nathan tells him the story of a little lamb treated with love by the son of a heartless father who despite being the owner of a large herd kill the lamb of boy to please a bunch of guests. David, who was pastor in youth, rising angrily on the throne on which sat and condemns the callous attitude of the pastor. Discovers that the story told about himself that there was parallel when he sent to certain death the husband of the woman who had committed adultery, even being king and having the right to possess the single women who wanted an your immense kingdom.
Herodes fica indignado com os reis magos que não retornam para contar sobre o paradeiro do Messias a quem queria “brindar com a morte” e em sua indignação manda matar a todas as crianças abaixo de 2 anos na cidade de Belém de Efrata.
A indignação é relacionada à alma, quanto mais contaminada, quanto mais maligna, quanto mais cheia de escuridão, mais ela se indigna contra a luz. Do mesmo modo quanto mais puro o coração, mais este se indigna contra as coisas da escuridão. Quanto maior o senso de justiça, quanto maior a honestidade, mais os atos desonestos causarão dor e indignação.
A indignação reflete perfeitamente o estado da alma indignada, porque ela não é controlada pela vontade, ela é uma voz espontânea do coração. Ela corresponde aquilo que alguém crê e adota como valores absolutos. Ela corresponde à integridade das intenções, ainda que seja integra em retratar a loucura, o desvario, a insensatez, a ingratidão, o egoísmo, o desinteresse, a maldade por CONTRASTE. Ela é integra para refletir do mesmo modo a bondade, a virtude, a decência, o amor não fingido, a justiça, a sabedoria, revelando de modo singelo os reais valores de um coração, pelo mesmo principio do CONTRASTE.
Herod is furious with the wise men did not return to tell about the whereabouts of the Messiah who wanted to " toasting with death " and his wrath intents kill all children below 2 years in the city of Bethlehem Ephratah .
The outrage is related to the soul , if more contaminated it is , if more malignant is this soul , if more full of darkness is it , the more it will have indignation against the light .
The same as the purest way for the heart , more this indignation over things of darkness .
The greater the sense of justice of someone , the higher your honesty, dishonest acts will cause you more pain and indignation.
the outrage perfectly reflects the state of indignant soul , because it is not controlled by the will , it is a spontaneous voice of the heart .
It matches what someone believes and adopts as absolute values .
It corresponds to the integrity of intentions, even if it is integrity in portraying madness, folly , folly , ingratitude , selfishness , disinterest and wickedness by CONTRAST .
It is integrity to reflect in the same way , goodness , virtue , decency, unfeigned love , justice , wisdom , revealing a simple way the actual values of a heart , the same principle of CONTRAST .
Herod is furious with the wise men did not return to tell about the whereabouts of the Messiah who wanted to " toasting with death " and his wrath intents kill all children below 2 years in the city of Bethlehem Ephratah .
The outrage is related to the soul , if more contaminated it is , if more malignant is this soul , if more full of darkness is it , the more it will have indignation against the light .
The same as the purest way for the heart , more this indignation over things of darkness .
The greater the sense of justice of someone , the higher your honesty, dishonest acts will cause you more pain and indignation.
the outrage perfectly reflects the state of indignant soul , because it is not controlled by the will , it is a spontaneous voice of the heart .
It matches what someone believes and adopts as absolute values .
It corresponds to the integrity of intentions, even if it is integrity in portraying madness, folly , folly , ingratitude , selfishness , disinterest and wickedness by CONTRAST .
It is integrity to reflect in the same way , goodness , virtue , decency, unfeigned love , justice , wisdom , revealing a simple way the actual values of a heart , the same principle of CONTRAST .
O principio da indignação, desde que não-falsificada – desde que não politica – existem os falsários que fingem estar indignados para granjear afeição – revela o íntimo do ser humano. Do mesmo modo, a indignação revela, desavergonhadamente, ao íntimo de Deus.
Com relação à oração:
A princípio da indignação é uma das mais poderosas forças motrizes da intercessão. A indignação nos conduz a um estado onde estamos plenos, sendo absurdamente verdadeiros. A oração que vem de um coração indignado contra a injustiça, contra a enfermidade, contra o medo, contra a calamidade, contra a pobreza, contra tudo aquilo que destrói a vida do ser humano, contra tudo aquilo que impede a alegria, essa oração possui uma essência que nos conduz ao coração dos profetas da antiguidade. Assim se sentiu Jesus diante de uma Jerusalém incrédula, assim se sentiu Jeremias diante da insensatez dos nobres da mesma cidade sitiada pelos caldeus. Assim se sentiu Isaías e com base nessa indignação orou contra a corrupção e impiedade dos seus compatriotas. Jesus cheio de indignação entrou dentro do templo e derrubou as mesas dos negociantes, indignou-se contra a religiosidade dos líderes que fanaticamente queriam impedi-lo de curar no sábado. João Batista indignou-se contra um grupo de religiosos que queria batizar-se para fugir da ira vindoura, mas não desejavam deixar de roubar ou adulterar. O anjo Gabriel indigna-se contra a incredulidade de Zacarias, um sacerdote que o vê, que fala com ele e a quem o anjo entrega uma profecia, ainda que o veja e ainda que fale com ele, Zacarias não acredita naquilo que Gabriel lhe transmite.
O anjo fica indignado.
A indignação é uma das chaves do livro de Apocalipse. Indignação contra a crueldade humana, contra a maldade, contra os poderes espirituais que acorrentam a humanidade. Contra um sistema financeiro caótico e mentiroso, forjado para dominação das massas e para proveito de poucos. O choro dos marinheiros no capítulo 19 de Apocalipse simboliza a destruição do modelo de dominação econômica humana vigente, e a indignação dos ricos deste mundo vendo toda a história econômica mundial sendo virada do avesso e a perda de tudo que seu comércio lhes concedia.
A indignação é um principio.
E para a intercessão segundo as Escrituras,
Não somente um princípio.
Age como uma LEI.
The principle of indignation, since non-fake - since no policy - there are scams that pretend to be outraged to garner affection - reveals the depths of human being. Similarly, the indignation reveals, shamelessly, the depths of God.
With regard to prayer:
The principle of outrage is the most powerful driving forces of intercession. Indignation leads us to a state where we are full, being absurdly honest. The prayer that comes from an angry heart against injustice, against disease, against fear, against calamity, against poverty, against everything that destroys human life, against everything that hinders the joy this sentence has an essence that leads us to the heart of the ancient prophets. So if Jesus felt before an unbelieving Jerusalem, Jeremiah felt like before the folly of the nobles of that city besieged by the Chaldeans. Thus Isaiah felt and prayed based on this outrage against corruption and wickedness of their compatriots. Jesus full of indignation came into the temple and overturned the tables of dealers, was indignant against the fanatically religious leaders who wanted to stop him from healing on the Sabbath. John the Baptist was indignant against a religious group who wanted to be baptized to flee from the coming wrath, but did not wish to stop stealing or tampering. The angel Gabriel is indignant against unbelief of Zacharias, a priest who sees him, talking with him, the angel who delivers a prophecy, although looks to him and even talk with him, Zechariah did not believe what Gabriel grants you a prophecy.
The angel is outraged.
The principle of indignation, since non-fake - since no policy - there are scams that pretend to be outraged to garner affection - reveals the depths of human being. Similarly, the indignation reveals, shamelessly, the depths of God.
With regard to prayer:
The principle of outrage is the most powerful driving forces of intercession. Indignation leads us to a state where we are full, being absurdly honest. The prayer that comes from an angry heart against injustice, against disease, against fear, against calamity, against poverty, against everything that destroys human life, against everything that hinders the joy this sentence has an essence that leads us to the heart of the ancient prophets. So if Jesus felt before an unbelieving Jerusalem, Jeremiah felt like before the folly of the nobles of that city besieged by the Chaldeans. Thus Isaiah felt and prayed based on this outrage against corruption and wickedness of their compatriots. Jesus full of indignation came into the temple and overturned the tables of dealers, was indignant against the fanatically religious leaders who wanted to stop him from healing on the Sabbath. John the Baptist was indignant against a religious group who wanted to be baptized to flee from the coming wrath, but did not wish to stop stealing or tampering. The angel Gabriel is indignant against unbelief of Zacharias, a priest who sees him, talking with him, the angel who delivers a prophecy, although looks to him and even talk with him, Zechariah did not believe what Gabriel grants you a prophecy.
The angel is outraged.
Outrage is one of the keys of the book of Revelation. Outrage against human cruelty, against evil, against the spiritual powers that shackle humanity. Against a chaotic financial system and a liar, wrought for domination of the masses and for the profit of a few. The cries of the sailors in the 19th chapter of Revelation symbolizes the destruction of existing human economic domination model, and the indignation of the rich in this world seeing the entire world economic history being turned inside out and the loss of all that gave them their trade.
Outrage is a principle.
And for intercession according to the Scriptures,
Not only a principle.
She acts as a LAW.
Outrage is a principle.
And for intercession according to the Scriptures,
Not only a principle.
She acts as a LAW.
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